• Autor:Mariusz Binkiewicz
  • Komentarze:0

5 powodów dlaczego użytkownicy opuszczają strony internetowe

W obecnych czasach zdobycie potencjalnych klientów/czytelników wymaga nie lada nakładów pracy lub/i finansowych. A co jeśli  na Twoją stronę trafiają już regularnie nowi użytkownicy, ale szybko z niej uciekają, jeszcze zanim zapoznają się z treścią wpisu/oferty? Tak naprawdę mamy tylko chwilę, aby zrobić dobre wrażenie naszą stroną na użytkowniku. Różne źródła podają różne informacje, jednak ostatecznie masz zaledwie kilka sekund, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie. Poznaj zatem błędy na stronie internetowej, które negatywnie wpływają na konwersję i odstraszają odbiorców.

 

  1. Przestarzały lub mało atrakcyjny layout strony.

    Wygląd strony, jej struktura, sposób nawigowania, wszystko to ma wpływ na ogólne poczucie komfortu internauty. Jeśli strona opracowana jest nieudolnie lub wygląda tak, jakby nie była aktualizowana od 1998 roku, ma marne szanse na przykucie uwagi internautów, którzy dziś mają coraz większe wymagania i oczekiwania.

  2. Prędkość ładowania się strony.

    Nikt nie lubi wolno otwierających się stron internetowych. To irytujące działanie jest najczęściej konsekwencją niewłaściwej optymalizacji strony, która zawiera takie elementy jak np. zdjęcia ogromnej wielkości, duża ilość wtyczek oraz złożone animacje. Po więcej niż 3 sekundach wgrywania się Twojej witryny, musisz liczyć się z tym, że 40% użytkowników zdąży z niej uciec.

  3. Brak responsywnej wersji.

    Użytkownicy coraz częściej surfują po sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych, dlatego responsywność to już obowiązkowy element każdej nowoczesnej strony. Responsywność oznacza, że witryna dostosowuje się do wszystkich urządzeń niezależnie od ich rozdzielczości. Jeśli tworząc stronę www zadbasz o to, by poprawnie wyświetlała się ona na smartfonach i tabletach bardzo ułatwisz życie swoim użytkownikom, a oni Ci się za to odwdzięczą.

  4. Automatyczne odtwarzanie materiałów z dźwiękiem.

    Dzisiejsi internauci wolą mieć wybór i sami chcą zdecydować czy obejrzeć dane wideo.  Zasypywanie ich takimi materiałami bez ich pozwolenia (szczególnie w nocy, kiedy zapomnieli akurat wyłączyć dźwięk i nie chcą nikomu przeszkadzać) to najlepszy sposób na zniechęcenie ich do zapoznania się ze stroną. Jeśli koniecznie zależy Ci na umieszczeniu takiej funkcjonalności, zadbaj o możliwość szybkiego jej wyłączenia.

  5. Zbyt nachalne reklamy.

    Jeśli przychody z Twojej strony pochodzą przede wszystkim z reklam, usunięcie ich będzie niemożliwe. Nie oznacza to jednak, że muszą się one znajdować wszędzie, że użytkownicy nie wchodzą tylko po to na strony, by wydawać pieniądze. Reklamy rozpraszają i utrudniają odbiór treści, a najszybszym sposobem na pozbycie się użytkowników ze strony, są wyskakujące okienka ze sprzedażowymi komunikatami. Po co szukać ukrytego krzyżyka zamykającego reklamę jak można zamknąć całą stronę?

Podsumowanie

Internauci zanim podejmą decyzję, czy warto zapoznać się z treścią dokładniej, czy nie, na szybko skanują stronę. Jeśli więc zadbasz o to, aby pierwsze wrażenie Twojej strony było dla czytelnika przyjemne, znacznie chętniej zapozna się on z jej treścią.